Monday, March 23, 2009


Siapa dia Aisyah Sofia?


Kali ini, Kak Idah hendak perkenalkan watak Aisyah Sofia. Siapakah dia? Aisyah Sofia adalah watak utama dalam siri Young Aisyah. Kenapa dia dijadikan sebagai utama? Mengapa ye?


Kerana, Aisyah Sofia seorang budak yang comel, ceria, bijak, cergas dan juga taat pada agama dan juga kedua umi dan ayahnya. Pandai dalam pelajarannya serta rajin ke sekolah. Dia juga mudah mesra dan tidak sombong. Mudah berkawan dengan siapa sahaja. Suka bercerita...adik-adik pun sama kan.
Dia tidak suka bergaduh atau cari musuh. Tidak suka mengata atau mengumpat. Adik-adik macam mana?


Itulah sebab Aisyah Sofia dipilih menjadi watak utama. Tetapi dalam pada itu, setiap manusia yang dijadikan oleh Allah itu mesti adalah kelemahannya. Begitu juga dengan Aisyah Sofia. Kelemahan Aisyah Sofia ini biasa saja, iaitu dia tidak rajin mengulang kaji pelajaran. Kurang rajin menolong uminya buat kerja rumah. Kerana kegemarannya hanya bermain, bermain dan bermain. Maklumlah budak-budak lagi. Tapi sekali sekali tu, dia rajin juga tolong uminya. Adik-adik bagaimana? Rajin atau tidak menolong ibu di rumah?


Jadi hendak tahu lebih lanjut tentang Aisyah Sofia, jangan lupa beli novelnya yang bersiri yang kini berada di pasaran. Antaranya, Pindah Rumah dan Buli. Sementara, Juara Kampung Badak Berendam akan berada pada hujung Mac ini.

No comments:

Post a Comment