Thursday, April 2, 2009


Kawan rapat Aisyah, Nazirah


Apa khabar adik-adik? Kak Idah hendak perkenalkan pula watak Nazirah. Nazirah adalah kawan baik Aisyah Sofia semasa tinggal di Kuala Lumpur. Mereka telah ditakdirkan untuk bersama dalam satu kelas, satu sekolah dan juga tinggal berdekatan. Kemana sahaja mereka pergi, pasti berdua, ibarat macam belangkas.


Adik-adik sudah tentu mempunyai kawan rapat. Kawan yang boleh kita berbual dengan baik. Kawan yang sudi mendengar masalah kita. Kawan yang suka menasihatkan kita. Adakah kawan adik seperti itu?


Nazirah seorang yang ceria, macam Aisyah juga. Baik hati, suka menolong orang lain dan tidak sombong. Nazirah rapat dengan Aisyah sejak dari darjah satu lagi. Jadi, dia sudah kenal Aisyah dengan lebih dekat.


Apabila Aisyah Sofia memberitahunya yang keluarganya akan berpindah, Nazirah merasa sedih sekali. Sudah tentulah sedih kerana kawan baiknya yang berpisah dengannya. Kalau adik-adik bagaimana?


Namun begitu, meskipun mereka berpisah..Nazirah tetap menjalin hubungan dengan Aisyah. Dia tidak mahu putus sahabat. Dengan itu, dia pun rajin menghantar surat kepada Aisyah. Begitu juga Aisyah akan rajin membalas surat Nazirah. Sekurang-kurangnya mereka boleh menghantar berita terkini. Jadi, kalau adik-adik ada kawan dan kemudian berpisah, janganlah putus sahabat. Tirulah macam Nazirah, rajin hantar surat.. hehehe...


Baiklah...sampai di sini...nanti Kak Idah tulis yang lain pula. Jangan lupa, dapatkan siri Aisyah Sofia di kedai-kedai buku yang berhampiran dengan rumah adik.

1 comment: